lørdag 14. september 2013

Loppemarked

 
Høsten er en tid for loppemarkeder. En gang på åttitallet byttet jeg ut min vekt med metallskål mot en i plastikk.......
Min tanke den gang var kanskje at det var mest praktisk. Kanskje jeg til og med syntes at plastikk var penere.....?
Jeg ble overlykkelig da jeg fant denne på loppemarkedet, og at den dessuten var gul gjorde at lykken ble enda større :)
Fant også en hollandsk pepperkakeform, som kan skimtes i bildet.
 
 
Flea Market finds.....
a yellow scale (my favorite colour) 
The wooden piece is for making Dutch Gingerbread

7 kommentarer:

Elisabeth Solum sa...

Veldig flott og stilig vekt! Spesiell pepperkakeform. :) Jeg liker å gå på loppemarkeder og titte jeg også. Spennende! :)

Janne i Fagerlia sa...

Flotte bruktfunn! Selv har jeg vært både på auksjon og på loppis i helgen. Kom ikke tomhendt hjem jeg heller :)

Muffin sa...

Stilig vekt, men må innrømme at jeg aldri har forstått den skalaen. De digitale vektene vi bruker nå til dags kommer ALDRI til å bli aktuelle som samle- og pynteobjekt, sann mine ord.

Siddis back home sa...

Så flotte loppiser du har funnet! Ha en fortsatt fin høst uke!

Anne Heidi sa...

Kjempekoselig vekt! Vi hadde likedan hjemme, og den ble flittig brukt. Nå er den på hytta til både pynt og nytte :-) Kjempekoselige pepperkakeformer også!

idémakeriet sa...

Härlig den pepparkaksform!
Det tar mig tillbaka till Holland, vi hade också en sån planka på väggen i köket och jag har till och med bakat någon gång pepparkakor i en sån planka.
Ja vilka fina fynd man kan hitta alltså, härligt.
Kram Gerda

Siri sa...

Akkurat en slik en har jeg også. Den er arvet etter min mormor og er et kjært minne.