lørdag 2. februar 2008

Blomster og barndomsminner

Blomsterpotten har jeg så nå mangler jeg bare en plante og et pent fat å ha under. Potten er nemlig av den gamle sorten med hull i bunn. Min tante hadde mange vakre potter i sine hvitmalte vinduskarmer, og jeg var så heldig å få denne av henne. Ymtet visst litt frampå at jeg likte den veldig godt.
Jeg var innom Mita´s hjørne i kveld. Hun drømmer om franske hager lik de i boken Franske Fornemmelser. Det er hun ikke alene om. Vil gjerne vise et bilde jeg fikk fra min bror nå i kveld. Det er ingen fransk hage, men det torp vi bodde i da vi var små. Det ble solgt som feriebolig, men det ser ut til at de nåværende eierne ikke har vært der særlig mye. Vi pumpet inn vannet på kjøkkenet for hånd, og utedoen kan sees lengst til høyre på bildet. Det var bilvei helt frem til huset, men den ser temmelig overgrodd ut nå.

3 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

Denne blomsterpotten var jo bare nydelig da...

Ha en koselig helg...

Anita sa...

Så nydelig blomster potte! Mammaen min har sånn, men med skål da! Kan du ikke legge aluminiumsfolie inni da?? Som skål!
Ha en flott fastelaven!
Nydelig sommer sted forresten!

Elzie sa...

Sån fin kruka. Hoppas du hittar något snyggt att sätta i den snart. Och nu längtar jag verkligen till våren när jag ser den fina bilden.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie